Chcete si zriadiť domácu kanceláriu? Tu je pár základných rád

Ak často pracujete z domu, jednoznačne potrebujete mať zriadenú domácu kanceláriu alebo aspoň menší kancelársky kútik, napríklad v obývačke. Gauč, či kuchynský stôl vám totiž v takomto prípade stačiť nebude.

Prvoradé je nájsť si na prácu z domu vhodný priestor. Ideálom je, ak by to bola samostatná miestnosť, ale takýto „luxus“ si rozhodne nemôže dopriať každý. Väčšina ľudí tak skončí pri kancelárskom kútiku v nejakej inej miestnosti. Ak to bude aj váš prípad, rozhodne sa vám hodí mať slúchadlá, aby ste sa nejakým spôsobom „izolovali“ od ruchu v domácnosti.

Stôl a stolička

Keď už budete mať vybraté miesto v domácnosti, ktoré bude slúžiť ako vaša domáca kancelária, ďalším krokom bude výber kancelárskeho stola a stoličky. Najdôležitejšia je tu ergonómia. Stolička by mala byť maximálne nastaviteľná, aby ste si ju mohli prispôsobiť svojej postave a úplným ideálom bude, ak budete mať aj výškovo nastaviteľný stôl. Ten musí samozrejme mať aj dostatok miesta pre vybavenie, ktoré na prácu potrebujete a tiež na nevyhnutné kancelárske doplnky.

Pri zriaďovaní domácej kancelárie je dôležité myslieť aj na vaše oči. Pri práci predsa potrebujete dostatok svetla. Okrem vhodného umiestnenia kancelárskeho stola vzhľadom na prísun prirodzeného svetla tak budete na ňom potrebovať aj stolnú lampu.

Vybavenie na prácu

Čo sa týka vybavenia na prácu, to už je individuálna záležitosť. Niekomu môže stačiť počítač a základné písacie potreby a niekto na prácu potrebuje aj množstvo ďalších vecí. V tomto si tak už budete musieť poradiť svojpomocne.

Zdroj obrázka:

Autor: Halfpoint / Stock.adobe.com