Základné rady pre všetkých, ktorí sa chystajú vytvoriť si doma samostatný kancelársky kútik

Práca z domu je pre niektorých ľudí bežná. V takom prípade si však treba uvedomiť, že dlhodobo pracovať len tak z gauča a z podobného improvizovaného pracoviska sa nedá. Rozhodne je tak potrebné si doma zriadiť priestor určený na prácu, čo vo väčšine prípadov bude akýsi kancelársky kútik v niektorej z miestností.

Ergonomická stolička je pri práci za počítačom najdôležitejšia

Hlavným dôvodom, prečo pri pravidelnej práci z domu potrebujete na to určené miesto, je stav vašej chrbtice. Práca z gauča, z postele, či na nepohodlnej jedálenskej stoličke jej totiž z dlhodobého hľadiska neprospieva.

Rozhodne potrebujete ergonomickú stoličku s kvalitnou opierkou hlavy, rúk a vhodne tvarovanou sedacou časťou. Ergonomická stolička je základ každého pracoviska a preto by investícia do nej mala mať prioritu, dokonca aj pred nákupom zásoby náhradných tonerov.

Aj kancelársky stôl môže prispievať k ergonómii

Ku stoličke pochopiteľne patrí aj kancelársky stôl. V ideálnom prípade by mal byť výškovo nastaviteľný, aby sa dokonale prispôsobil vašej výške a tiež vám umožnil počas práce striedať polohu a aspoň chvíľami pracovať postojačky. Vaša chrbtica sa vám v budúcnosti poďakuje.

Kancelársky stôl musí zároveň poskytovať dostatok priestoru na prácu, vybavenie na ňu potrebné a tiež úložný priestor pre rôzne veci, napr. už spomínané tonery Canon. Musí sa naň skrátka zmestiť všetko, čo bežne pri práci využívate

Oddeľte prácu a voľný čas

Mimo vybavenia domácej pracovne je potrebné tiež domáci kancelársky kútik nejako oddeliť od zvyšku miestnosti, v ktorej si ho zriadite. Využiť na tento účel môžete všeličo, od paravánu po knižnicu atď.

Zdroj obrázka:

Autor: fizkes / Stock.adobe.com